Vyberte prosím situaci, která nejlépe odpovídá Vašim potřebám.
Změna odběratele
Změna odběratele a dodavatele není žádná věda, rádi Vám se všemi náležitostmi pomůžeme
- Stěhuji se na nové odběrné místo.
- Na odběrném místě je dodavatelem Bohemia Energy, tzn. předchozí nájemce/vlastník odebíral energie od Bohemia Energy.
- Mám zájem o výhodnější energie.
Jaký je postup:
1. Kontaktujte nás
- Zadejte svůj požadavek elektronicky na kontakt@bohemiaenergy.cz
nebo telefonicky na 800 025 025. - Vypíšeme za Vás veškeré potřebné formuláře:
- rámcovou smlouvu + všeobecné obchodní podmínky
- plné moci
- předávací protokol
- Do druhého dne Vám zašleme připravené podklady k podpisu.
2. Zašlete nám zpět podepsané formuláře
- Stačí jednoduše podepsat připravené podklady a řídit se instrukcemi v přiloženém průvodním dopisu.
- K zaslaným formulářům přiložte doklad o vztahu k nemovitosti na nového majitele, kterým může být:
- Nájemní smlouva
- Kupní smlouva
- Darovací smlouva
- Výpis z katastru nemovitostí
3. Odeslání žádosti na distribuci
- Po přijetí řádně vyplněných a podepsaných formulářů předáváme okamžitě podklady se žádostí o přepis na distribuci.
- Orientační lhůty na zpracování žádosti se liší dle distribuce.
- Lhůta pro vyřízení je u distributorů elektřiny ČEZ a EG.D do 2 týdnů, u PRE do 30 dnů.
- Distributoři plynu RWE a EG.D provádí změny k 1. dni v měsíci ob jeden měsíc, Pražská plynárenská k 1. dni následujícího měsíce (za splnění podmínky, že obdržíme podklady do 25. dne v měsíci, v opačném případě se lhůta o jeden měsíc prodlužuje).
4. Informujeme Vás
Po přijetí zprávy o zpracování požadavku od distribuce Vám zašleme uvítací dopis, který obsahuje Vaše zákaznické číslo a předepsaný plán záloh.
- Stěhuji se na nové odběrné místo.
- Odběrné místo je připojené k distribuční soustavě elektřiny nebo zemního plynu, tzn. je osazen elektroměr či plynoměr.
- Bohemia Energy zde není dodavatelem energie.
- Mám zájem o výhodnější energie.
Jaký je postup:
1. Kontaktujte nás
- Zadejte svůj požadavek elektronicky na kontakt@bohemiaenergy.cz
nebo telefonicky na 800 025 025. - Vypíšeme za Vás veškeré potřebné formuláře:
- rámcová smlouva + všeobecné obchodní podmínky
- plné moci
- předávací protokol
- Do druhého dne Vám zašleme připravené podklady k podpisu.
2. Zašlete nám zpět podepsané formuláře
- Stačí jednoduše podepsat připravené podklady a řídit se instrukcemi v přiloženém průvodním dopisu.
- K zaslaným formulářům přiložte:
- Doklad o vztahu k nemovitosti na nového majitele, kterým může být:
- nájemní smlouva
- kupní smlouva
- darovací smlouva
- výpis z katastru nemovitostí
- Doklad o vztahu k nemovitosti na nového majitele, kterým může být:
- Smlouvu o připojení (SOP) – je nutnou součástí kompletní dokumentace pro zadání požadavku na distributora. SOP pro Vás můžeme zajistit sami, avšak pouze s podmínkou, že nám zašlete spolu s podepsanými formuláři zpět i kopii posledního vyúčtování z odběrného místa, kam se stěhujete.
- Co dělat, když nemáte kopii posledního vyúčtování z nového odběrného místa?
- Navštivte některou z poboček distributora ve svém regionu, kde Vám bude SOP vystavena na počkání. Je nutné mít u sebe:
- platný doklad totožnosti (ideálně občanský průkaz).
- doklad o vztahu k nemovitosti (nájemní smlouva, kupní smlouva, darovací smlouva, výpis z katastru nemovitostí).
- Navštivte některou z poboček distributora ve svém regionu, kde Vám bude SOP vystavena na počkání. Je nutné mít u sebe:
3. Odeslání žádosti na distribuci
- Po přijetí řádně vyplněných a podepsaných formulářů předáváme okamžitě podklady se žádostí o přepis na distribuci.
- U elektřiny je žádost obvykle zpracována do 1 měsíce, u plynu k 1. dni v měsíci ob jeden měsíc (za splnění podmínky, že obdržíme podklady do 25. dne v měsíci, v opačném případě se lhůta o jeden měsíc prodlužuje).
4. Informujeme Vás
- Po přijetí zprávy o zpracování požadavku od distribuce Vám zašleme uvítací dopis, který obsahuje Vaše zákaznické číslo a předepsaný plán záloh.
Pokud si přejete ukončit smlouvu předčasně z důvodu stěhování, nabízíme Vám tři standardní možnosti, jak správně postupovat.
- Pokračovat v odběru na novém odběrném místě – uzavření nové smlouvy.
- Stávající odběrné místo přepsat na nového majitele/nájemce.
- Doložit uznatelné doklady o stěhování (ukončení nájemní smlouvy; kupní smlouva; výpis z katastru nemovitostí na základě kupní smlouvy; potvrzením zřizovatele o přestěhování do domova důchodců. Doklady, které nejsou uznány: čestné prohlášení o odstěhování manželky/manžela; darovací smlouva), a to se zdůvodněním, proč na nové adrese nelze sepsat smlouvu s naší společností (např. dům s pečovatelskou službou) včetně potvrzení, že nový majitel/nájemce si nepřeje přejít k naší společnosti.
Pro sepsání nové smlouvy nebo zaslání podkladů pro přepis odběrného místa nás kontaktujte na 800 025 025. Poradíme Vám, připravíme a zašleme potřebné formuláře.
Doporučení:
- Samoodečet
Ať již při ukončení smlouvy, nebo při přepisu odběrného místa na nového majitele doporučujeme si zadat k rozhodnému okamžiku samoodečet. - Nová kontaktní adresa
Nezapomeňte nám nahlásit svou novou doručovací adresu, aby Vám mohly být i nadále doručovány písemnosti (např. konečné vyúčtování, přeplatek složenkou). - Přeplatek
V případě konečného vyúčtování s přeplatkem Vám doporučujeme nám co nejdříve zaslat číslo účtu a požadavek na vratku formou bankovního převodu.
V případě úmrtí zákazníka existují dvě varianty řešení smluvního vztahu.
a) Převést smlouvu na sebe a pokračovat v odběru u naší společnosti:
- Kontaktujte zákaznickou linku 800 025 025, kde Vám připravíme a zašleme potřebné formuláře.
- Bude třeba doložit úmrtní list.
b) Ukončit smlouvu z důvodu úmrtí. V tomto případě je třeba zaslat:
- Písemnou žádost o ukončení smlouvy z důvodu úmrtí, společně s úmrtním listem.
- Je nutná řádná identifikace, tzn. ideálně číslo zákaznického účtu nebo číslo smlouvy.
- „Žádost o ukončení smlouvy“ naleznete v sekci Dokumenty ke stažení.
Doporučení:
- Samoodečet
Ať již při ukončení smlouvy, nebo při přepisu odběrného místa na nového majitele doporučujeme si zadat k rozhodnému okamžiku samoodečet. - Nová kontaktní adresa
Nezapomeňte nám nahlásit svou novou doručovací adresu, aby Vám mohly být i nadále doručovány písemnosti (např. konečné vyúčtování, přeplatek složenkou). - Přeplatek
Přeplatek do výše 5000 Kč
- Není nutné, aby byla tato částka projednána v dědickém řízení.
- Stačí doložit kopii dědického řízení (pro potvrzení okruhu dědiců) a čestné prohlášení, jak bude s přeplatkem naloženo.
- Čestné prohlášení musí obsahovat:
- Jméno zůstavitele (původního majitele odběrného místa)
- Specifikaci dědiců na základě dědického řízení
- Specifikaci přeplatků u naší společnosti
- Souhlas všech dědiců na vyplacení přeplatků
- Označení dědice, kterému se bude vracet přeplatek
- Podpis všech dědiců
Přeplatek nad 5000 Kč
- Pohledávka musí být explicitně uvedena v dědickém řízení (DŘ).
- Pokud není v DŘ uvedena, tak je nutné požádat o otevření DŘ a dodatečně pohledávku projednat (jedná se o chybu notáře, který by měl tuto skutečnost ověřit).
- Zaslat nám písemný požadavek na vrácení přeplatku s doložením kopie DŘ.
4. Jak může pozůstalý zabránit odpojení odběrného místa
- V tomto případě Vám doporučujeme nás co nejdříve kontaktovat a zažádat o přepis odběrného místa na Vaši osobu. My Vám připravíme veškeré nutné formuláře a Vy si tímto zajistíte plynulou dodávku energií za výhodné ceny.